söndag 24 oktober 2010

Söndag kväll

Borde egentligen sova, så att jag får en chans att vara pigg i morgon. Men samtidigt är detta den enda stund jag har att sitta alldeles i fred, så det vinner över sängen just nu.

Idag var jag och Oskar och handlade lite inför veckan. Samtidigt passade vi på att uppgradera hans garderob lite. Plötsligt hade ju väldigt många byxor blivit för små, så det var en hög med såna som skulle inhandlas.
Lindex har bäst byxor för mina barn - långa i benen och smala i modellen. Oskar fick välja själv bland färgerna och han valde dessa:
Supersnygga rosa velourbyxor!

Utöver dem så köpte vi ett par gråa joggingbyxor, endast pga att det inte fanns rosa i den modellen. Som kompensation gick vi in på Kapp-Ahl och hittade där ett par rosa byxor på rea. 
Han skulle verkligen ha rosa idag pojken! En tröja blev det också....rosa med en fågel på!

När vi handlat färdigt åkte vi hem och slappade lite framför TV´n och åt frukt.
Emma körde en annorlunda variant med sin banan.
En kaffekopp!?


Mmmm! Kaffedoppad banan.

Lite hal...

Finns det nåt kaffe kvar tro?

SLUUUURP!

Kaffe-banan-mosig :)

Hon hittade alltså i en obevakad sekund en kopp med en liiten skvätt kaffe kvar. Den skvätten kunde användas till mycket. Emma tyckte det var smaskens med banan doppad i kallt kaffe. Jag avböjer från att prova, men nån annan kanske blir nyfiken :).


2 kommentarer:

Jessica sa...

Underbart att han valde rosa:) Jag gillar också Lindex byxor till Cleo, fast hon fick bara svarta och bruna sist... Ha en bra dag!

HannaHYLK sa...

Jag gillar också att han valde rosa. =) Och håller med om att Lindex har bra byxor. De där med snören har vi inte provat än, men motsvarande, i bebisstorlekar, med stjärnor på, älskar jag.