onsdag 20 oktober 2010

Inställt pga regn

Ja, bygget har liksom tagit en paus vad det verkar.
I måndags hade de jobb på ett annat ställe och igår samt idag är det vädrets makter som hindrar fortsatt byggande. Det är nämligen så att under den gigantiska presenningen finns "bara" ett skelett för tak och väggar, men däremot ett redan isolerat golv. Börjar de sätta panel när de regnar så får vi garanterat fukt under golvet och det vill vi ju inte ha.
Så fort tak och väggar är på plats så är de inte beroende av vädret på samma sätt, så jag hoppas det kan bli bättre så fort det utlovade blötsnö-ovädret är förbi.

Någon som definitivt inte har paus i arbetet är Emma! I min facebook status skrev jag i morse att hon måste vara världens effektivaste bantningsmetod. Det är inte precis så att jag sitter länge och väl och njuter av en god frukost, med för många smörgåsar och lite för gott pålägg. Nej, man får vara glad om man hinner sleva i sig en tallrik yoghurt med musli och ev en smörgås om man har tur.
Sen låter hon ju en aldrig få sitta stilla i princip (förutom just i skrivande stund då hon sitter i mitt knä och tuggar på en leksaksbil samtidigt som hon gnolar på någon okänd strof:)).
Hon hittar liksom allt den lilla fröken. Allt från fryspåsar till stearinljus och mer därtill.

I morse när jag stod i hallen med Wilma och såg till att hon kom iväg till skolan ordentligt, så blev det märkligt tyst i vardagsrummet.
När jag kom in där så hade Emma hittat Wilmas skål med yoghurt och chokladpuffar, som hon glatt slevade omkring sig. Lite in i munnen, några skedar på en bok som låg bredvid och så lite stänk på soffa och golv runtomkring.
Hon fick fortsätta måltiden, fast i stolen så att jag kunde sanera vid soffan.
Efteråt fick jag sanera även stolen, golvet och köksbordet.

Som lilla Skrållan är hon vår bus-loppa. Låter oss aldrig ha tråkigt :).





1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi, hon e för söt ert lilla troll. Men det är kämpigt med en som hittar på bus hela tiden. Foffe mannen var lika dan. Såg man inte upp så var han uppe på köksbordet :). Som tur är så går ju den nyfikenheten över :). Kram Tessan