fredag 15 oktober 2010

Fredag och nästan helg

Idag var hantverkarna på plats tidigt och började arbeta. Så tidigt att de tog sin obligatoriska kafferast innan jag hunnit iväg till öppna förskolan.
Jag antar att det finns olika sätt att förhålla sig till hantverkare som befinner sig i ens egna bostad hela dagarna veckor i sträck. Eftersom jag ofta går hemma och skrotar så tycker jag att jag lika gärna kan vara lite social och trevlig när det behövs. Håller med kaffe, kommer när de ropar och kollar läget emellanåt :).

Vissa dagar flyr jag dock fältet och idag åkte vi till öppna förskolan. Jag kan säga att jag är osäker på om jag verkligen vill åka dit fler fredagar. HUA så mycket folk det var där!!
Jag fick nästan panik av alla ungar och vuxna som trängdes i varje vrå. Det hade varit lugnare att stanna hemma och höra ljudet av hammare, såg och borrmaskin istället. Oskar kom sig inte för att leka heller något vidare, men vi upptäckte ett roligt spel däremot, som Oskar blev överförtjust i och som vi nu klickat hem från hikmet.se.
Alltid något!
Hursomhelst så hann Oskar iaf lacka sin trumma som han började på förra veckan. Vi hann också växla typ 2 ord med Jessica och Cleo som också var där.
Nä! Nästa fredag går vi nånstans där det är lite lugnare, typ barnens djungel ;).

I helgen ska vi nog bara slappa! Wilma ska på pyjamasparty hos en kompisgranne i morgon och sova över. Ikväll blir det mys framför Idol gissar jag!

Trevlig helg!!
Till sist några bilder på hur det nya rummet ser ut just nu.


Golv vägg och takstomme klart!
Inifrån (hon får skaplig utsikt Wilma)


Inslagen i presenning tills på tisdag då de fortsätter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jätteroligt att bygget är i gång,kommer att bli kanonfint.
Jag hoppas vi ses snart,kanske inflyttningsfest?.
Hälsa alla.
Gubben

Hanna sa...

Så fort det går med bygget! Ser ut att bli jättefint.

Jag fick precis samma känsla som du senast när jag var på Öppna förskolan. Det har blivit alldeles för stort! Fast det är ju kul att det är uppskattat. Det är bara det att jag inte trivs bland så mycket folk. Tror faktiskt jag ska prova på Valstakyrkans öppna förskola nu på fredag istället.

Jag är för övrigt nyfiken på vad det var för spel Oscar föll för?

Gunilla sa...

Hanna: Det var ett spel som heter "vilda valpar" (fast jag tror den något äldre versionen på ÖF hade ett annat namn) som går ut på att hundvalpar ska hitta sina ben som mamman gömt. Ett väldigt enkelt spel som går snabbt, där man "bara" behöver kunna räkna till 3 och ha lite koll på grundfärgerna. Om inte annat så lär man sig under spelets gång :)