torsdag 14 oktober 2010

Another day in paradise

Idag hann jag inte fota innan hela utbyggnaden var täckt med presenning, så det blir inga bilder idag.
Dessutom så ser man kanske inte så stor skillnad mot igår nere ifrån marken, men i själva verket är faktiskt golvet klart. I morgon ska väggarna upp, som redan är förmonterade och jag gissar att i den här takten så börjar arbetet med att ordningsställa inifrån redan nästa vecka!

Idag har Emma och jag besökt Lilla björn, som hennes avdelning heter som hon ska börja på. Det kändes jättebra och jag tror både Emma och vi kommer att trivas. Den 3:e november börjar inskolningen på förskolan.

Jag fick även en liten pratstund med mina kollegor och den 1:a november ska vi ses för att lösa lite schematekniska frågor. Mycket ska klaffa eftersom jag endast ska jobba 75% och det tycks inte vara en helt lätt nöt att knäcka, men det kommer nog bli bra i slutändan.

Banken har vi hunnit med i dag också, så nu är vi ett par hundratusen kronor rikare.....eller fattigare beroende på hur man ser på saken :).
Banktjänstemannen (en ny IGEN, vet inte hur många vi har haft) ville gärna prata om allt möjligt med oss, fast vi var där för en enda sak. 
Vi har dock bokat in möte för att gå igenom pensionen, för den är ju viktig. Viktigt är också att få till ett bra kort-och långsiktigt sparande och det ska vi också boka möte för.
Däremot så blir jag smått allergisk och får liksom lite panik och klåda när det börjar pratas om försäkringar. Vi har alla nödvändiga försäkringar och skulle säkert kunna få både bättre och billigare, men det är en så stor apparat med premier och bonusar hit och dit. Nu vill banken försäkra oss, mot lite bättre villkor (om än något dyrare) och möjlighet till att få bättre ränta.
Till nästa gång ska vi ha gått igenom våra nuvarande försäkringar, vilka som är beroende av varandra och till vilken premie etc.
Alltid är det nåt och i slutändan vinner väll banken ändå :).

Inga kommentarer: