onsdag 24 november 2010

Sjukling!


Idag efter lunchen ringde de till mig på jobbet från Wilmas skola och berättade att hon hade astma och inte alls var i något vidare skick. Blev inte jätteförvånad då hon lät lite "kruppig" i morse, men jag trodde nog det skulle gå över.
Till saken hör att Wilma inte längre alls har så mycket besvär med sin astma. I år tror jag inte hon har behövt använda medicinerna en enda gång faktiskt. Det är inte så konstigt då att man glömmer bort inför den här årstiden att kolla upp så att mediciner finns tillgängliga, hemma eller på recept. Känns ändå lite klantigt!

Eftersom hon uppenbarligen har problem med kylan och även brukar kunna få problem på natten, så har jag sett till att vi får komma och träffa en läkare och få nya recept redan ikväll. Förhoppningsvis går natten bra så hon är piggare i morgon. Just nu är det en liten blekfis som ligger och sover i soffan bredvid mig.
Får se om det blir årets första VAB dag i morgon?


1 kommentar:

Jessica sa...

Stackars Wilma, krya på henne från oss! Kram från grannarna