söndag 14 november 2010

I morgon

I morgon börjar jag jobbar igen efter en underbar, fantastisk och trivsam föräldraledighet. Min längsta - av syskonen den kortaste.
Vi har aldrig haft inskolning med ett barn som blott är 1 år och 3 dagar när förskolestarten är ett faktum.
Måste ändå säga att det gått över förväntan bra, trots krasslig mamma.
Emma är nog den av barnen som varit minst brydd av att bli lämnad. Hon tar bra kontakt med pedagogerna och vågar ta för sig bland de andra barnen och det tycker jag känns tryggt.
Visst kommer det säkert att komma bakslag då vardagen är ett faktum, men såhär långt känns det vädigt bra och jag hoppas känslan håller i sig.
Lite bra känns det att jag kommer att jobba endast 75%. Det märks på schemat, precis som jag ville! Det märks tyvärr i lönekuvertet också, men det är smällar man få ta!

Jag tycker det ska bli spännande att jobba igen. Jag ser fram emot att träffa mina kollegor och alla härliga barn.
Av sekretesskäl  kommer jag inte blogga så mycket om mitt arbete. Det blir mest väldigt ytliga beröringar av betydelselösa ting isåfall. Mitt arbete är en stor del av mitt liv, en del som jag tycker väldigt mycket om och som jag ständigt växer i. Men då jag är omgärdad av en stark tystnadsplikt så blir det automatiskt väldigt tyst kring den delen av livet som berör mitt jobb.

Väskan är nu packad och barnens saker förberedda.
I morgon är en annan dag, en ny dag, ett nytt liv.

Jag är redo!

Inga kommentarer: