måndag 20 september 2010

När man fyndar

Idag var vi på biblioteket, jag och mina barn.
Wilma var ledig från skolan och Oskar var måndagsledig som vanligt, så vi passade på att lämna tillbaka den hög med böcker som lånades förra månaden och samtidigt låna lite nya.
Besöket var uppskattat som vanligt av både mig och barnen :).

När vi lämnat bibblan ville jag besöka en butik med barnkläder som ska slå igen och som ligger i samma centrum. De säljer Exit och Name it barnkläder och nu var det 70% på allt i butiken.
Till Emma fanns hur mycket som helst nästan och i Wilmas storlekar fanns också en del kvar. Däremot var det tunnsått på pojkkläder i strl 104, så Oskar fick ingenting den här gången.

Fynden: 2 par tröjor, ett par byxor och 2 par fleecevantar i olika storlekar till Emma. 3-pack strumpor och en rosa tunika till Wilma. Allt för 191 kr!! Sjalen köpte Wilma för egna pengar.

Efter fyndkvarten åkte vi till Ica maxi och handlade för kommande veckan. Även där blev det lite bra-ha-saker som trillade ner i kundvagnen.

    5-pack fingervantar till Wilma och Oskar (kan inte köpas för många) och en hög strumpor (samma där).

När jag skulle betala så hittade jag både kuponger och bonuscheckar i plånboken, så det blev en relativt billig historia, med mat för hela veckan och allt! Hela dagen kostade mig omkring 1000-lappen :)
När man är så ekonomisk kan man med lätt samvete äta lunch med sina barn på restaurang. Det gjorde vi! Pasta i stora lass till hungriga barn och hungrig, men nöjd, mamma!! 

3 kommentarer:

Gabricia sa...

Vilken mysig dag ni verkar ha haft!

Heidi sa...

Det är alltid trevligt att skriva i din blogg för du skriver så varmt och kärleksfullt även när det liksom inte egentligen handlar om nått speciellt alls :)

Gunilla sa...

Tack :)