torsdag 16 september 2010

En liten update

Jag har varit alldeles för trött för att blogga senaste dagarna. Inspirationen har inte riktigt infunnit sig.
Emma är förkyld och sover som en kratta på nätterna, så någon skönhetssömn för min del är inte att tänka på. Dessutom vaknar hon stup i kvartern på kvällarna, precis lagom när man landat i TV soffan och tills jag går och lägger mig. Det gör ju att jag inte sett ett helt TV-program på evigheter känns det som.
Igår kapitulerade jag och satte på TV´n i sovrummet, där Emma förvisso ligger och sover, men jag orkade bara inte springa upp och ner, så det blev till att somna till valspecial på TV4 :).

Veckan som varit har inneburit födelsedagskalas för Wilma med hennes kompisar. Det vart mycket lyckat! Nu inväntar vi Oskars födelsedag och hans kalas, som är väldigt när förestående.

Idag på morgonen har jag föresten varit och träffat chefen. Den 15/11 börjar jag jobba igen! Förvisso bara 75%, men ändå! Ser fram emot det faktisk.
Jag gillar att jobba. Jag gillar däremot inte att stressa och stressigt skulle det bli att jobba heltid samtidigt som man ska ge barnen en dräglig vardag och ha tid och kraft över till sig själv och mannen.
Det gick när vi hade ett barn och Niklas jobbade nära och inte fulltid. Det gick även med två barn när Niklas jobbade i sigtuna och hade möjlighet att sluta tidigt 2 ggr i veckan. Men med tre barn, varav en nybliven ettåring, en åttaåring som ska börja träna på att vara hemma själv lite, samt Niklas som jobbar på andra sidan stan med sitt nya arbete, så känns det plötsligt lite annorlunda.
Jag känner mig nöjd över att jobba 75% fram till sommaren åtminstone. Sen får vi se.

Lite bilder:
Kalas! Presentöppning är kul (tycker även kompisarna).

Oskar med sin radiostyrda monstertruck.

Älskar allt som rullar! Här med lära-gå-bil :)

Emma med kompis Cleo. Blivande bästisar?

1 kommentar:

Jessica sa...

Vilka fina bilder från kalaset, kul att få se jag som inte kunde vara med:) Och vilken go bild på Cleo och Emma, blivande bästisar tror jag definitivt!!!