torsdag 12 januari 2012

Hosta, stövlar o iPad

Det vore himla trevligt att sluta hosta någongång! Andningen känns bättre, men den där retliga tunga hostan envisas med att finnas kvar och göra livet surt för mig :(.
2 dagar kvar av antibiotikakuren, sen återstår att se om mitt immunförsvar klarar av att hålla emot så bra som tidigare. Hoppas!!

I går lyckades vi komma iväg och skaffa nya stövlar till Wilma. Svindyra, men helt vattentäta och till synes varma, så jag hoppas det blev ett bra köp den här gången.
Nu har jag lärt mig det jag egentligen redan kände till, att vinterskor till ungarna måste få kosta 1000 kr om det så behövs. Utan gore-tex eller sympatex är funktionen lika med noll. Så, nu har jag präntat in det!

Förhoppningsvis ett lyckat köp!

I går när Niklas kom hem från jobbet hade han med sig en lånad iPad. Han ska få en egen så småningom, men just den här var lånad.
Hursomhelst så testade han den på barnen under kvällen. Mycket pekar ju på att redan väldigt små barn har stor nytta av iPads, som ett första uttrycksmedel, och allt fler förskolor börjar ju använda dessa i den pedagogiska verksamheten.
Hursomhelst så blev alla våra barn stormförtjusta i "paddan". De turades om under kvällen att spela och utforska. Själv hann jag aldrig nudda den, men det var ju inte meningen heller :).

Emma fattade direkt hur man skulle göra!

Stor koncentration!

Inga kommentarer: