lördag 21 januari 2012

Äntligen fredag!

Den här veckan sa verkligen SWOSCH!!
I måndags var jag på jobbet i princip från morgon till kväll. Hann hämta hem Emma och Oskar en stund för att sedan vara tillbaka på jobbet någon timme senare för kvällsmöte. E & O fick vara med mig där en stund eftersom Niklas var hos tandläkaren med W. De blev dock upphämtade ganska snabbt.

På tisdagen slutade jag tidigt som vanligt och kunde avnjuta en eftermiddag, inte bara i sällskap av mina barn, utan också av min kära vän Kaisa som kom på besök med sin dotter E. Mycket tassimo-kaffe blev det och tiden försvann snabbt, så när Kaisa åkt blev det till att köra igång maten direkt.
Sen fick vi åka lite skytteltrafik fram och tillbaka till kulturskolan för att lämna och hämta W på dansen. På väg dit tvingade jag W att välja ABBA-skivan som färdmusik och det visade sig att båda gillade musiken skarpt, så numera lyssnas det flitigt på ABBA, både i bilen och här hemma. Inte mig emot! Me looove Abba :).

I onsdags jobbade jag halvlänge och efter jobb var det matlagning och läxläsning med Wilma, innan vi avslutade kvällen med ett träningspass i lokalen.

Igår torsdag jobbade jag ännu lite längre och direkt efter jobbet hämtade jag barnen och begav mig till det stora köpcentrumet för att fylla på matförrådet en aning. Började med Mc Donalds och redan där fick man aningar om att det kanske stämmer det här med att januari är årets fattigaste månad.  Det var närapå folktomt i restaurangen under bästa middagstid. Niklas överaskade med att dyka upp innan vi ätit klart, så han kunde följa med på vår lilla shoppingtur efter maten.
Väl inne på Eurostop och Ica maxi så blev jag alldeles chockad över hur öde det var. Kan möjligen den 19:e januari utnämnas till årets fattigaste dag? Folks plånböcker är helt enkelt så tomma på pengar, efter julens alla utsvävningar, att det inte är möjligt att handla dagen före barnbidraget.
Hursomhelst så gick det mycket smidigt att handla när det var så lite folk i rörelse. Väl hemma var klockan så mycket att det var dags att natta barn nästan meddetsamma.

Idag fredag hastade arbetsdagen iväg med en väldig fart. Tycker fredagar kan vara lite sega annars, men dagen idag gick väldigt snabbt, kanske beroende på att det var så mycket kul att göra hela tiden, så jag helt enkelt glömde bort att det var fredag :).
Niklas slutade tidigt och hämtade hem barnen, så jag kunde bara sätta mig i bilen och brumma hem klockan fyra. God middag fixade han också, älsklingen min!!
Ikväll har Wilma haft en kompis här som ska sova över och jag har varit vaken på tok för länge. Fast det ska sägas att jag släckte hos tjejerna för blott 10 minuter sedan.

Nu är det läggdags och jag ser fram emot en skön helg. Hoppas på lite sovmorgon i morgon kan man ju alltid!!

Inga kommentarer: