torsdag 1 december 2011

1:a december

Det var inga svårigheter att få upp barnen i morse.
Sen några år tillbaka har vi paketkalender som barnen tyckte var jätteviktigt att ha i år igen. Vi brukar hänga paketen på snöre under trappräcket och numrera dem 1-24 och som vanligt var jag ute i sista sekund med att slå in och arrangera. Frågan är om vi någonsin kommer att lära oss att inhandla presenter till detta ändamål lite då och då, istället för att hetsköpa med start en vecka innan.
Husomhelst så sitter nu där en samling paket. Inte alla 72 dock, men vi fyller på lite allteftersom det plockas ner.
Paketens innehåll varierar med allt från en liten chokladbit, till små kramdjur eller böcker. Gemensamt är väll att paketen innehåller saker de inte får i vanliga fall, inte så många nyttoprylar alltså :). Mest skoj!

I morse måste man väll säga att Oskar blev sådär glad över sina färgglada mönstersaxar, medan Wilma nog uppskattade sina suddisar. Vad Emma ansåg om sin present i form av mini-målarbok + färgpennor, låter jag vara osagt. Hon kunde iaf inte tänka sig att gå hemifrån utan målarboken.

I morgon är en ny dag, med nya paketöppningar och lucköppningar. Vad jag måste tänka på är att få upp barnen en kvart tidigare. Det blev lätt stressigt nämligen.



2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag har lärt Tesla att man öppnar kalendern när man kommer hem från förskolan. Tror nämligen inte riktigt på idén att bygga 25 pusselbitar varje morgon. ;)

Gunilla sa...

Nä, jag förstår dig där :). Än så länge har faktiskt mina ungar accepterat att presenten (om det är något pyssel) får vänta tills eftermiddagen på vardagar. Kul idé med pusslet föresten! Lova att fota och lägga ut det färdiga resultatet sedan :).