lördag 10 december 2011

Decemberkoma

Den här veckan har varit.....hmmm....intensiv är en underdrift om man säger så.
Måndag - Wilma har juldans med kulturskolan, vilket innebär hem efter jobbet och laga mat, diska och sen iväg igen. Niklas har kvällsmöte på jobbet och kommer hem sent. Krashar i säng (för sent).
Tisdag - Min tidiga dag. Åker och handlar mer prylar till barnens paketkalender. Det tar 2 tim. Sedan pepparkaksbak på förskolan med de små. Hem laga mat, diska och hinna umgås. Hänger tvätt. Slår in paket. Krashar i säng (för sent).
Onsdag - Hem efter jobbet, laga mat, diska, hjälpa med läxor och sedan iväg på kalas hos barnens kusin som fyllde 10. Niklas fick stanna hemma pga katt och för att vi vill ha honom i livet. Hem vid läggdags, leka, lägga, hänga tvätt och slappa framför TV´n. Krashar i säng (för sent).
Torsdag - Jobbar sent, men Niklas har hämtat barnen så jag drar och storhandlar. Williams födelsedag idag. Han skulle ha fyllt 14 år om han hade fått leva. Drabbas av lite dåligt samvete över att jag inte förmår mig att åka ut till graven och tända ljus, men jag bedömer att mina levande barn behöver mig mer. Tänder ljus hemma istället och lindar in honom i mina tankar :). Kommer hem, äter middag, städar lite.....lägger barn, hänger tvätt, glor på TV....krashar i säng (inte alltför sent).
Fredag - Jobbar till 16. Hämtar barn, åker hem och fixar mat. Har en hängig Oskar (5-års spruta idag), babblig Emma och pysslig Wilma. Diskar INTE, utan försöker vara social med barnen en stund.....innan jag måste iväg ett snabbt ärende och fixa en grej inför jul. Tar med bara Emma. Kommer hem lagom till Idolfinalen. Ser på TV, underhåller barn, lägger barn, ser mer TV, dukar av bordet kl 23 (!). Niklas kommer hem från julmiddag cirkus då.

Sitter nu här och inser att jag måste gå i säng.....försent ikväll också *suck*.
I morgon är det kalas igen.....storkusinens 20-års fest. Dessutom Niklas födelsedag.
Nästa vecka är en lika hysterisk vecka.
Tur jag har semester snart :).

Det är kul när nära och kära fyller år! Lite siffror på december:
* I vår familj fyller hälften av medlemmarna år i december (William medräknad).
* Av sammanlagt 6 syskonbarn så fyller 4 av dem år i december.
* Vårt lilla fadderbarn Abbe slår till med att fylla sitt första hela år på lucia.
* Lägg därtill ett antal vänner och vänners barn, som fyller år i......december!

Sen var det det där med jul också :)

1 kommentar:

Hanna sa...

Svar: Självklart är det ur jämställdhetsperspektiv viktigare hur man fördelar sysslor i hemmet än i vilken färg man klär sig. Det är dock mycket enklare att peta i småsaker som färger än i hur man är. ;) Och jag blir irriterad när jag (som har väldigt smala fötter och därmed behöver damstorlekar) inte kan hitta snowboardboots i en färg som tilltalar mig. Damer brukar kunna välja på vitt och rosa. Istället har jag svarta boots, som egentligen inte passar särskilt bra på mina fötter...

Vi är inte heller förtjusta i dofter och doftar väldigt lite.