torsdag 22 december 2011

Pustar ut!

Med 24 timmar kvar tills allt ska vara klart, så kan jag nöjt konstatera att det har flutit på bra med allt som låg på "att-göra-listan".
Det hade dock inte sett lika bra ut om det inte vore för Niklas, som gjort nästan allt idag :). Det är åt honom all heder ska gå!
Julgranen är inköpt och står här så oerhört grann med 700 kulörta kulor som trängs med änglar och glitter (ja, barnen har klätt granen, jag får inte ha den som jag vill längre :)).
Alla julklappar är i stort sett klara, från IKEA till BR + några paketleveranser från nätbeställningar som hämtats ut på posten. Två olika sorters julgodis har vi även lyckats få ihop här på kvällskvisten jag och barnen.
Till nästa år ska jag minnas hur enkelt och smidigt det är att beställa på nätet och vara ute i GOD tid! Nog för att hiko.se, där vi beställt det mesta, har ett stort sortiment och supersnabb leverans, men ju tidigare man kan beställa desto mer finns ju att välja på.

Det som återstår är lite småprylar och en lättare mathandling. Vi ska dessutom hämta två stora julklappar i litet format i morgon kväll och jag kan knappt bärga mig hur dessa ska tas emot på julaftons morgon :).

Har en liten arbetsdag framför mig i morgon också och med liten menar jag verkligen liten. Jobbar som längst till efter lunch, men med tanke på hur dagen såg ut så är det väll tveksamt om jag behövs så länge.

I morgon kväll blir det obligatorisk upesittarkväll med skinkgriljering och paketinslagning. Mysigt!!
Börjar känna på allvar att det faktiskt är på god väg att bli JUL :)

Inga kommentarer: