tisdag 13 december 2011

Sankta Lucia

Så har man betat av ännu en Lucia, där ens egna stjärnor naturligtvis lyste skarpast :).
Visst är de bedårande söta, lilla nissan och stjärngossen?
Luciafirandet avslutades med traditionsenligt fika. Goda pepparkakor och lussebullar som barnen själva hade bakat. Mysigt!

Det enda mörkret på stjärnhimlen var väll att det inte gick att få en enda skymt knappt av sin stiliga stjärngosse under sångframträdandet. Orsak: för mycket folk på för liten yta i kombination med kortväxta luciatågs-deltagare och storväxt publik. Tipsade om detta och hoppas få se mer av luciorna och dess följe nästa år!
Oskar gick därifrån med ett leende på läpparna och var tok-nöjd, vilket naturligtvis var det viktigaste!



2 kommentarer:

Hanna sa...

Kommentar på kommentar: Henrik har också en sån. Kändes som ett säkert kort att köpa likadan. Jag tycker HTC verkar pålitliga och snygg är den också. =)

Hanna sa...

Kommentar på annan kommentar: Är du säker på att Tesla hamnar hos er och inte på Björnen om jag ställer henne i kö? Jag var för övrigt bra nära att välja "jobbet" åt henne när hon skulle börja på förskolan eftersom jag visste att hon skulle hamnat hos er då, men det har ju gått bra hittills ändå. Jag älskar att hennes förskola ligger så nära hemmet och hoppas att det känns tryggt nog att ha henne kvar där.
Typiskt av Tesla att vara sjuk idag så att jag får skjuta upp mitt efterforskande.