onsdag 23 november 2011

Ensam hemma

Idag överraskades jag av att barnen inte var kvar på förskolan när jag skulle hämta dem kl 16. Niklas hade hunnit före och var dessutom på väg till IKEA för att köpa väggklockor.
Så nu har jag suttit här i snart 2½ timme, förvisso inte utan att ha gjort lite nytta, men nu börjar jag tycka att det är lite långtråkigt.
Middagen är intagen, både disk- och tvättmaskin går för fullt och jag har hunnit plocka lite och gått igenom posten. Nya gardiner till Oskars rum är beställda och jag har checkat av mina traderaauktioner, kollat mail och sms:at lite. Nu vill jag ha buller och bång! Det är för tyst :).

1 kommentar:

Hanna sa...

Ja, jag upptäckte hur lätt det var att falla in i det traditionella när jag ritade luciatåget. Blev riktigt arg på mig själv när jag upptäckte hur könsstereotypt och "svensk" bilden blivit. Frisyrerna orkade jag inte göra om (svårt att ändra i datorn), men hud- och hårfärgerna anpassade jag efter min verklighet.

Generellt tycker jag att föräldrar behöver utmanas i sitt tänkande kring genus. När jag gjorde filmen vi visade för föräldrarna nu i veckan tänkte jag särskilt på att välja ut sekvenser där pojkar leker med barbie och annat normbrytande.