fredag 4 november 2011

Vinterkläder

Kvar på inköpslistan för vintersäsongen har funnits ganska länge nu, 1 st overall till Oskar samt jacka + täckbyxor åt Wilma.
Jag har tänkt mig att inhandla detta på Stadium, men eftersom jag då måste bege mig till Upplands Väsby och tiden inte riktigt håller på mig alltid, så har det liksom inte blivit av, och nu kommer ännu en helg emot mig där jag inte kan se att tid finns för klädshopping.
Tur då att jag och Emma begav oss till Eurostop efter middagen idag, för att byta en klänning hon fick av mormor i present, och som hon bara vägrat att sätta på sig. Målet var även att komplettera veckohandlingen något.
Fick en ingivelse att gå in på en av sportbutikerna där, som man emellanåt kan hitta riktigt bra grejjer i till otroligt låga priser. Fick syn på en nästan likadan softshell-overall som O hade förra vintern och som vi verkligen var supernöjda med, men svart den här gången och för halva priset mot normalt. Hittade även ett par täckbyxor i softshell som skulle passa perfekt åt Wilma, även dessa mycket prisvärda.
Ringde Niklas som höll med om att det inte fanns så mycket att tveka på, bara att slå till!
Så för under 1000-lappen kom jag därifrån med riktigt bra overall och byxor, så nu fattas bara jacka åt W, men den tar vi när det verkar bli kallare.


Inga kommentarer: