fredag 4 februari 2011

På halvfart

Just nu går tillvaron lite på halvfart känner jag.
Sen en vecka tillbaka har jag känt mig mer eller mindre förkyld. Mådde lite bättre i början av veckan, men i onsdags så blev jag sämre igen med onda bihålor och allmänt förkyld.
Som tur var så vabbade jag med Wilma då, så jag fick lite välbehövlig vila ändå.

Annars är det full fart! Dagarna går i racerfart och för varje dag som går så begriper jag ännu mindre hur jag nånsin ska kunna jobba 100% igen. Det är som om min hjärna har glömt bort hur det var att jobba heltid och ha barn, och då är det ändå först nu efter Emma som vi valde att jag skulle gå ner i tid, så det var ju inte precis åratal sen.

Tanken med att jobba 75 % är ju just TIDEN. Tiden som känns så oerhört viktig nu när barnen är små. Och den tiden går åt....lätt! Det är ju inte så att vi kommer hem och inte har något att göra. Tvärtom så pinnar eftermiddagen på och vips så är det dags att börja med middan.
På onsdagar och torsdagar har jag mina "sena" dagar, till 16 samt 16.30. Ofta kan Niklas planera in sin tidiga dag på min 16.30 dag, men ibland blir det jag som får hämta och då är vi inte hemma förrän efter 17. Då är det en kamp mot klockan för att hinna laga middan till vrålhungriga ungar.
I mitt stilla sinne brukar jag då undra HUR det skulle vara att ha det så VARJE DAG?
Jag skulle bli tokig!

Nä, någon 100% arbetstid kan jag inte se i sikte inom de närmsta åren.

I helgen hoppas jag att vi kommer må hyfsat bra!
I morgon lördag ska vi först till Stilbil och kolla in lite bilar. Kanske blir vi med ny bil?
Efter det kommer Wilmas kompis Jennifer hit och ska sova över. I samma veva ska jag faktiskt gå på Tupperwareparty. Det var 100 år sedan jag var på ett sådant och jag trodde faktiskt att Tupperware avvecklat sin verksamhet, men icke!
Jag äger fortfarande massvis med byttor och kannor efter att jag själv var försäljare en gång i tiden. De går ju aldrig sönder :). Men jag är mest lite nyfiken på vad som finns nu.

På kvällen blir det.......*trumvirvel*

Det ser vi fram emot med spänning!
Jag har superlåga förväntningar efter att ha spanat in startfälten från alla deltävlingar, men är man ett schalgerfan så är man oavsett vilka som är med.
Det kan bara bli bättre :).

Nu är det dags att gå och lägga sig.
Emma sover som en kratta på nätterna så nattsömnen blir inte som den borde vara. Men, men....rabblar mantrat "this too shall past" och intalar mig att det snart kommer att blir bättre!




1 kommentar:

Hanna sa...

Ja, visst är det typiskt att de där fantastiska barnen ska förstöra kroppen för en. ;) Jag hade förhoppningar om att magen skulle försvinna och att jag skulle handla snygga jeans efter det, men nu har jag gått utan snygga jeans i 2,5 år, så nu gav jag upp.

Vi var så fokuserade i vår shopping igår att vi inte besökte en enda barnavdelning! Jag är iofs väldigt duktig på att inte handla barnkläder (utom när jag hamnar i Tradera-perioder), men jag såg ett par söta gummistövlar som egentligen hade velat följt med hem, men Henrik påpekade att Tesla redan har två par...