fredag 28 januari 2011

Så var det fredag igen

En hysterisk vecka är till ända.
Såhär i efterhand kan jag nog medge att den gick fort trots allt, men det har varit lite mycket på jobbfronten, så ett tag såg det ut som att fredagen helt skulle utebli, men så kom den ändå som planerat och en välförtjänt helgvila ligger nu framför oss.
Tyvärr ser det ut som att helgen kommer att gå i sjukdomens tecken. Jag känner mig rätt förkyld och Emma börjar hosta en hosta som är misstänkt lik "nu-bryter-förkylningen-fram-och-vi-inleder-den-med-krupp-hostan" :(.
Jag hatar krupphosta och rossliga andningsvägar på småbarn! Alla tre har haft det och det är lika jobbigt varje gång. Man vänjer sig liksom inte riktigt!
Jag tycker ändå Emma kämpat på bra som klarat 2 månader på förskolan utan en tillstymmelse till förkylning. Så hon kan väll få snora lite nu då :).

Den här veckan har jag inte orkat blogga, inte orkat tömma kameran, inte orkat ta nya bilder.....och det är ändå sysslor som tar rätt lite tid i anspråk. Mycket annat går före just nu. Jag vågar inte ens tänka på hur livet skulle ha sett ut om jag jobbade heltid.
Det tar nog låååång tid innan jag får så mycket tid över att jag kan jobba 100% igen.

Nu är klockan snart 21.30 och Emma har redan vaknat 2 gånger med hosta. Inte riktigt illa ännu dock. Bäst att gå och lägga sig kanske med tanke på hur natten kan bli.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Hoppas natten varit okej ändå... När ska vi bli friska alla samtidigt så vi kan leka och fika? Längtar efter vår och sommar på Rymdgatan... Kram på er fina grannar

Gunilla sa...

Ja, nu får det bli vår så att vi kan vara ute och njuta i lugn och ro medan barnen leker :). Ser fram emot många fikastunder på sandlådskanten!!