söndag 27 februari 2011

Bästa vagnen?

Jag har börjat fundera i banorna att vi till våren/sommaren ska sälja Emmas fina Emmaljunga city cross och köpa en mindre smidigare vagn.
Tittar man sig omkring så tycks trenden vara ju mindre vagn desto bättre. Det känns närapå unikt att möta någon barnvagnsförare som inte har en liten sak med svängbara framhjul och jag tycks vara än mer unik som tydligen inte upptäckt alla fantastiska fördelar med dessa vagnar.
Hursomhelst så kändes det häromdagen att jag nästan ville köpa en sån här vagn:
Fast bara nästan och enbart för att det var kampanj på den....

Idag bäddade jag ner en 78 cm lång Emma i vår fina City Cross. Där låg hon som en prinsessa på ärten, utsräckt i åkpåsen och med huvudkudde och allt, och somnade på 2 sekunder. Varmt, gott och ombonat hade hon det och kunde sova gott medan jag lekte ute med storebror.
När vi kom in efter en timme var hon lika varm som om hon hade legat i sängen.
Utan problem kunde jag dessutom manövrera vagnen med en hand och dra storebror på snowracern med den andra handen. 
DÅ kom jag på varför jag inte vill ha en vagn som den ovan. Visst kanske den rentav skulle vara toppenbra på semestern och som resevagn, men som huvudvagn...nej!

Om det inte vore för vetskapen om att vi verkligen behöver en mindre vagn inför semestern, så skulle jag gärna ha kvar den vi har. Jag menar, den är så rejäl men samtidigt så smidig, att den håller länge till. Problemet är just att den tar för stor plats i bilen, plats som vi behöver till annat när vi ska åka iväg i sommar.

Så då kvarstår frågan....ha 1 vagn som fyller alla behov, eller ha 2 vagnar som uppfyller varsitt behov?

Detta borde kunna kvala in under veckans i-landsproblem så då har vi det ur världen iallafall ;).

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag anser att man ska ha en vagn som uppfyller alla behov, och att denna ska vara en City cross. ;) Om man nu nödvändigtvis behöver en mindre vagn tycker jag att man ska spara sin City cross så att man inte ångrar sig.

Men jag är nog inte rätt person att svara i barnvagnsfrågor egentligen, eftersom jag är av åsikten att man köper en enda bra vagn, som räcker till åtminstone 4 barn. De flesta verkar göra tvärtom, köper 4 vagnar till ett enda barn. Naturligtvis kan man göra felköp och komma på att man behöver en annan vagn än man trodde, men jag har svårt att förstå varför så många köper nya barnvagnar en gång i halvåret.

Jessica sa...

Åh vagnar, ett av mina favoritämnen! Jag skulle behålla city crossen tills ni verkligen inte behöver den och köpa en liten vagn för andra ändamål, tex semestrar! Det finns en billig en som jag inte minns namnet på som min svägerska köpt just för att slippa ta med en stor vagn i bilen när annat ska få plats, kan fråga henne om namnet! Men jag är nog inte heller rätt person att fråga som inte kan förstå hur man kan undgå att byta vagn minst några gånger per barn;) Hi hi... Tack för igår, lika trevligt som alltid!