fredag 25 februari 2011

En låt med minnen

Som människa tror jag att man har lätt att förknippa olika händelser och personer med viss musik och vissa låtar.  Det bor nog många minnen i de flesta musikstycken skulle jag tro!

Musik för mig betyder väldigt mycket. Alla stora och för all del mindre stora händelser i mitt liv representeras av en låt, liksom alla personer som står mig nära.
Första "tryckaren" på skoldiscot har en låt, sommaren 1990 har en låt, bröllopet har en låt, alla graviditeter har en låt osv. osv.

Ikväll tittade jag på "På spåret" och där spelades i slutet Jon&Vangelis låt "I´ll find my way home". Då gick mina tankar oavkortat till min kära vän Kaisa, som jag nog skulle våga påstå är den person efter Niklas som känner mig allra bäst. Hon har sett allt, hört allt och avslutar gärna tankarna jag börjar tänka. I 22 år har vi varit ett par nu :).
Denna låt lyssnade vi på igen och igen och igen och igen.....och fick liksom aldrig nog. Vi låg bredvid varsin högtalare och lyssnade på HÖG volym, så att vi inte skulle missa något.
Idag lyssnar vi inte på den längre när vi ses, men det behövdes bara några sekunders intro för att min hjärna direkt skulle förknippa låten med Kaisa.

Den håller än tycker jag :).

Inga kommentarer: