måndag 30 augusti 2010

Förskoleplats!

Min bebis ska börja förskolan!! Ja, inte än riktigt, men idag fick vi hem platserbjudandet, som vi tänker tacka ja till. 

Emma ska få börja på förskolan där jag arbetar. Oturligt nog fick vi inte in henne där Oskar går, men då förskolorna ligger precis bredvid varandra så gör det inte så mycket. Avdelningen Emma ska gå på ligger i en paviljong vid sidan av huvudbyggnaden, vilket ju blir perfekt då det är i stora huset jag kommer att hålla till.

Nu måste jag plötsligt prata med chefen om när jag kommer tillbaka och i vilken omfattning. Papper ska fyllas i och ändringar till försäkringskassan måste göras.
2 månader är ganska lång tid i vanliga fall, men nu plötsligt så känns det väldigt nära förestående att jag ska tillbaka till jobbet och Emma skolas in på förskolan.

Lite läskigt känns det, men det kommer att bli bra! Jättebra!!

1 kommentar:

Mica sa...

Men huj vad tiden rusar iväg!! Nu är jag extra glad åt vår date nästa vecka:) //Mica