tisdag 17 augusti 2010

Semester - del 2

Sista semesterveckan var en riktig "hemester". Vi njöt på hemmaplan, barnen lekte med sina vänner och en och annan dagsutflykt gjorde vi, bla till Fyrishov i Uppsala.
Niklas och Wilma var till Vaxholm och tittade på teater en dag också - Mio min Mio.
På sin 9 mån dag tog Emma de första stapplande stegen med hjälp av lära-gå-vagn. Nu har hon en egen som hon tutar och kör med för fullt. Känns inte som att det kommer ta jättelång tid innan hon knatar själv.

Här kommer jag!!

Oskar fick en radiostyrd bil som körts flitigt.

Som sagt så har barnen verkligen hunnit leka med sina kompisar. Vädret har visat sig från sin bästa sida så vi har varit ute, ute och ute.

Fina Cleo!

Söt-nos!

Wilma med kompis-granne Denise.

Som final på en underbar semester hade vi i fredags en kräftskiva med våra kära grannar. Det var roligt (och gott) tyckte både barnen och vi vuxna. Fredagkvällen var riktigt ljummen, så vi satt ute hela kvällen. Tack A och J för ett trevligt initiativ och att vi fick vara med och inviga era fina nya utemöbler :).

Dan, Sari (Denises föräldrar), Andreas och Jessica.

De hade en sååå fin lek tillsammans hela kvällen.

Den här....hon gillar mest att var upp och ner :)

Nu ska saker och ting återgå till det normala och jag gillar tanken. Idag lämnades Oskar på förskolan efter ett 10 veckor långt sommarlov och på måndag börjar skolan igen för Wilma.
Ska bli skönt att få lite rutiner igen. Några saker har jag faktiskt saknat lite nu under sommarlovet, såsom att bara se en nyhetssändning eller en dokumentär på TV, eller att få prata med maken i lugn och ro i soffan innan man själv är dödstrött. En och annan film är jag lite sugen på att hinna se också.

Nä, dags att sova nu så att jag orkar med att masa mig upp 7.30 (!) i morgon. Bortskämd? Javisst!!

Inga kommentarer: