måndag 1 mars 2010

Sportlov!

Idag började sportlovet och jag undrar bara...vart är den globala uppvärmningen när man som bäst behöver den??
Snö hade vi så det räckte innan kan man tycka, men idag så öppnade sig himlen och snön bokstavligen vräkte ner i oändliga mängder.
Jag hade planerat in ett besök på biblioteket idag och jag tänkte att ett gammalt snöoväder minsann inte skulle stoppa oss, även om det kändes smått frestande att stanna inne och ha det mysigt istället för att ge sig ut och leka barnen på Frostmofjället.
Som sagt vi gav oss iväg och ja.....jag ångrar mig!
Själva biblioteksbesöket var roligt och biltvättomaten strax innan bringade lite spänning i våra liv. Men för övrigt kan jag säga att det inte var roligt att....
....förutom att hantera en skrikande bebis, matkasse, vagn och 2 trötta hungriga barn, även behöva borsta fram en bil helt täckt av blötsnö.
....likt prästens lilla kråka slinta fram och tillbaka över den såphala vägbanan på väg hem.
....behöva stanna bilen utanför garaget, kliva ur och ta bort snö framför porten för att få den att öht öppnas.
....slita som ett djur för att få hem matkasse, vagn och bebis och ändå inte lyckas utan att till slut få be Wilma om hjälp.
....behöva vända om när tjejerna, vagnen och maten väl är inne för att hämta en sovande Oskar som inte fick plats på föregående lass.
....bära på sovande pojke och samtidigt pulsa genom lager av snö och koncentrera sig på att inte ramla.
....komma hem alldeles svettig och upptäcka att hallen är ett blött kaos och tålamodet fullständigt bortblåst

Tur jag har så underbara ungar!

Efter lite mat och en latte kändes livet bättre. Barnen var nöjda och belåtna och jag kunde använda energin från den tidigare ilskan till att skriva ett välformulerat mail till en ansvarig inom barnomsorgen i kommunen. Det hade aldrig blivit gjort annars.

Så, det var min dag! Avundsjuk någon??
I morgon ska vi stanna hemma och mysa! Såvida vi inte får något annat för oss :).

Den här gosehögen hade jag i sängen i morse!

Systrar!

Stolt storebror och gosigaste lillasyster!

Inga kommentarer: