fredag 26 mars 2010

En fredagkväll!

Idag på förmiddan tyckte Oskar plötsligt det var en bra idé att rita på köksbordet med en kulspetspenna. Han dekorerade hela sin plats med diverse kludd blandat med seriösa försök till att skapa något riktigt vackert :).
Ja, jag lät honom hållas! Vi tjafsar om så mycket annat av större vikt, så man får välja sina strider. Dessutom såg jag min chans att sysselsätta honom en stund med rengöring efteråt, vilket jag visste att han skulle nappa på.
Mycket riktigt! När disksvampen och diskmedlet åkte fram lystes ögonen på gossen upp och med stor frenesi tog han sig an borttvättning av konstverket. Tyvärr gick det lite för snabbt att få bort kluddet tyckte han, så medan han svepte svampen med ena handen, så drog han för säkerhets skull lite nya streck med den andra handen.

Ikväll mindes han sitt tilltag när jag stod och höll på med disken, så han bad att få skura bordet igen. Visst! Vill grabben skura rent bordet så är jag inte svårövertalad.
Om han gjorde det med frenesi under förmiddan, så gav han sin själ nu på kvällen. Se bara:

Han trivs ganska bra där i löddret

 Swisch, swosch!

 Skumt!

 Koncentrerad

 Engagerad!

 Armen måste också bli ren!

 Riktigt ren!

Å andra armen!

Magen också!

Notera den obligatoriska dregeldroppen på hakan :)

Ja, så roligt hade vi (Oskar) det ikväll! Vad gjorde ni? :)

Inga kommentarer: