fredag 14 augusti 2009

Så var man sjukskriven då

Har egentligen anat att jag inte skulle klara av att jobba särskilt länge efter semestern. Foglossningen är besvärlig och sammandragningarna blir fler och fler, precis som vid de förra graviditeterna. Faktum är att denna graviditet hittills påminner mycket om Wilmas.
När jag nyss satt och läste Wilmas graviditetsdagbok, så märkte jag hur likartad denna graviditet är. Jag har kännt så också, men nu fick jag lite mer "bevis".

Hursomhelst så var jag på läkarbesök igår och allt såg faktiskt bra ut. Men doktorn tyckte nog att jag med min historik och mina nuvarande symtom, skulle vila så mycket som möjligt.

Så nu är jag sjukskriven en månad framåt, sen tar ju havandeskapspenningen över fram till (förhoppningsvis) bebisen kommer.

Kändes sååå märkligt att gå hem från jobbet igår och liksom veta att man inte är tillbaka på ett år eller så.
Ännu märkligare kändes det i morse att lämna barnen, gå FÖRBI jobbet och sedan vandra hemåt. Jobbet är ju halva ens liv (tidsmässigt iallafall) så det tar nog ett tag att vänja sig.

Hursomhelst så har jag ju desto mer tid att blogga. Vad jag nu ska blogga om i mitt superintressanta liv :).

I helgen ska vi förhoppningsvis åka iväg och beställa barnvagn. En sån här har vi bestämt oss för: Emmaljunga City Cross.

Färgen är vi dock inte på det klara med ännu. Jag tycker Dark Beige, medan Niklas är lite mer inne på Lime eller Royal Blue, alltså betydligt mer färg. Jag skulle kunna tänka mig Candy Pink, om den är mer röd än rosa, fast det är ju så svårt att se på en dataskärm exakt hur färgen är. Här är länken för den nyfikne:
http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=SE&country=SE

Till vagnen ska vi ha en sk. Quadrolift, som man helt enkelt lägger i vagnen när bebisen är liten. Det blir nog jättebra tror jag!

Nu däremot ska jag ägna mig åt att tömma kameran med fler semesterbilder, så att jag kan uppdatera med lite bilder här också sen.

1 kommentar:

Sara sa...

Hoppas att du står ut de sista månaderna innan underverket tittar ut!

Barnvagnen var jättesnygg, men måste nog hålla med dig Gunilla om färgvalet. Även fast färg också har sin charm! :-)