lördag 15 augusti 2009

Nu är vagnen beställd!

Tänk hur man kan ändra sig när man väl står där i butiken.

Jag var helt inne på att köpa en Quadrolift till vagnen vi sett ut, eftersom det verkade så smidigt. Fast när vi stod där och försäljaren visade oss olika alternativ, så framstod plötsligt liften som ett väldigt opassande alternativ för oss. Vad ska vi med den till? Vi som antingen har barnet i vagnen ute eller vagnen (med barnet i kanske) stående inne.
Vi har ju absolut inget behov av att lyfta i/ur barnet med en lift.
Så vi bestämde oss för en Citykorg istället, för den oinvigde lika med liggvagnsdel.
Färgerna blev Dark Beige till citykorgen och Svart till sittdelen. Kompromissat och klart!
Leverans nångång i mitten av oktober, så det var i grevens tid vi beställde.

Nu återstår bara att bestämma sig för ett babyskydd. Det står mellan Emmaljunga och Brio. Det blir min uppgift nu när jag ändå bara skrotar hemma, att inköpa ett sådant.

Något vi mer har sett ut idag är barnens vinterkläder. Jag är _alltid_ ute i sista sekunden med sådant och missar alla kampanjer och erbjudanden i vanliga fall. Det brukar sluta med ett panikinköp som blir tvunget att kompletteras till jul, för att barnet ska hållas varm och torr hela vintern.

MEN i år har jag allstå bytt taktik :).

Jag skriver _jag_ eftersom det oftast är just jag som står för planering av banens kläder. Fast N har i slutänden lika mycket mandat när det kommer till inköp, så därför släpade vi oss iväg till Kapp-Ahl för att prova ut och godkänna de vinterkläder jag kommit fram till förmodligen blir bästa valet.



Dessa plagg från Kapp-Ahls nya kollektion tror vi kommer att hålla, inte minst för W, som är mer vild än tam i sina vinterlekar. W har iaf blivit döförälskad i "sitt" rosa ställ och vill gärna ha det på momangen! Oskar var inte lika intresserad, men jag tror nog att jag med lite list ska få honom att gilla den blå overallen.
Iveckan ska jag utnyttja lite rabatter och shoppa loss!

Så, några saker på inköpslistan har vi kunnat bocka av. Men det är en hel del kvar inför höstens äventyr med skolstart och bebisankomst. Fast jag tänkte mig ha något roligt att pyssla med när jag ska gå hemma så länge. Shopping _är_ kul!

Inga kommentarer: