måndag 27 juni 2011

Äntligen!

Jag har fixat en sån här:
HTC Incredible S 

Jag har inte tyckt att jag varit i behov av en smartphone, men så dog min braiga Sony Eriksson för några veckor sedan och sen dess har jag haft min, förvisso välfungerande, men supergamla mobil som börjar få lite dålig batterikapacitet och som är helt värdelös att blogga och facebooka ifrån.

Nu visade det sig att ett av mina abonnemang kunde förlängas nu, så då passade jag på!!
Valet stod mellan ovanstående HTC, Samsungs nya eller iPhone 4.
Det var inget lätt val! Som jag har velat hit och dit :).

Det som till slut fällde avgörandet var när försäljarkillen talade om två saker jag redan visste.
1) Det är så små marginella skillnader mellan telefonerna i funktion, att det mest är en fråga om tycke och smak.
2) Android market är på frammarsch, så iPhones appar i all ära, men jag kommer att få det jag behöver och lite till :).

Och ja...jag stödjer hellre Google än Apple....så fick jag det sagt ;).

Nu är det bara att vänta på att den kommer, förhoppningsvis denna vecka!

1 kommentar:

Hanna sa...

Hade egentligen Biltema också i tankarna när vi köpte cykeln, men det blev aldrig att vi hamnade där.

Jag tror att den stora skillnaden med att ha eller inte ha balanscykel för vår del jämfört med er är att ni bor så att det är enkelt att bara ta den cykel man vill ha för stunden. Bor man i lägenhet är det ett projekt i sig att ta fram cykeln. Då räcker det gott med att ha en eftersom en förälder ändå måste vara med och ta fram och ta undan.