söndag 12 juni 2011

Vilken härlig tid!

Nu kommer ett sånt där fånigt lyckligt inlägg som skulle kunna signalera att mitt liv är perfekt, mina barn är små änglar och allt är inbäddat i rosa fluffigt vadd och.......ja ni fattar :).

Jag kan inte säga det nog många gånger, så jag säger det igen......vi måste bo på världens bästa GATA och dessutom lyckats få världens finaste GRANNAR!
När sommaren kommer lever hela gården upp med alla barn och föräldrar. Det är någon ute nästan hela tiden, från tidig morgon tills det är dags att gå och lägga barnen. Skulle gården av någon händelse vara tom, så är man nästan alltid välkommen till familjen Fjälls fina baksida, eller hem till någon annan granne, för lite lek och social samvaro! Här hemma är det också ständig skytteltrafik med barnen och deras kompisar och det är verkligen så härligt att det kan vara så!
I fredags kväll hade de haft extra super-duper mysigt (jag missade det själv tyvärr) och verkligen njutit av den varma sommarkvällen läääänge.
(Bilden är fräckt stulen av Jessica, som hade privilegiet att vara med den här magiska kvällen. Jag har dessutom suddat till den lite så att det inte ska vara så lätt att identifiera enskilda barn, men ni ser ju hur trevligt det är :)).

Nu har vi verkligen nedräkning till semester. Idag kändes det inte alls motiverat att gå in och lägga barnen, trots att klockan var långt över åtta på kvällen. Barnen kom i säng lite försent, men å andra sidan är det en kort vecka kommande vecka eftersom skolavslutningen är på torsdag och jag har tagit semester då + fredag.

Idag åkte Wilma, Oskar och Niklas tillsammans med Cleo och Andreas till Kista och såg Kung Fu panda 2 på bio. Jag och Jessica tog småttingarna och åkte efter, men vi strosade i affärer, fikade och hängde vid kids corner istället för bio. Mycket trevligt!
När bion var slut åt vi mat tillsammans innan vi for hem och avslutade dagen med kaffe och godis på vår fina Rymdgata.
Lite bilder från dagen:
Abbe med ett stadigt grepp om "väggleksaken".

Emma utforskar...och gör det snabbt...

...märk väl den suddiga kvaliten på bilderna...

.
...inte lätt att fånga ett yrväder, men här lyckades jag hyfsat!

Emma slängde sig bredvid sin kärlek Abbe när han låg 
på golvet. Tyvärr uppskattade han inte att hon rullade på 
honom :).

Mätta och glada!

Tut, tut!


Måste även berätta att barnen premiärbadade igår. Det är nog tidigaste premiärdoppet hittills, men det gick och det var roligt tycket alla, tom. Emma som var mycket skeptisk till en början.

En perfekt helg har det varit på alla sätt och jag längtar om möjligt ännu mer till semestern nu när vi fått en försmak om vad som väntar. Me like!!

1 kommentar:

Jessica sa...

Åh vilka fina bilder:) Och va bra att du snodde en bild från mig så vi är kvitt... Tänker på Wilma imorgon på skolavslutningen, hoppas vi ses på eftermiddagen! Kram från en annan del av världens bästa gata