måndag 20 juni 2011

Sjukt barn

Till att börja med så har jag varit ett riktigt pucko i helgen!
Jag har varit på kryssning to-fre och vi har hela familjen varit i Vingåker på studentmottagning hela lördagen. Massor av skoj alltså!!
Hade jag med kameran? Nej för sjutton!! Man ska ju inte föreviga sånt som är roligt......
Fasen också!

Hursomhelst så har vi haft det riktigt trevligt, både på båten och hos svåger med familj.

När vi åkte hem i lördags kväll stannade vi till i Flen för att tanka. Klockan måste ha varit omkring 22.30. Emma vaknade till då bilen stannade och blev helt förtvivlad när Niklas klev ur bilen. Ännu mer ledsen blev hon när han gick in i butiken och betalade och hon grät samtidigt som hon ropade "Bappa, Bappa, Bappa".
Jag fick till slut ta loss henne ur bilstolen för att trösta och då tyckte jag mig känna att hon var lite varm.
När vi for iväg igen somnade hon på stört och väl hemma bar Niklas in henne till sängen och sövde om henne där.
På natten när jag skulle hämta in henne till oss, så fick jag bära in en liten kamin, en ledsen varm kamin.
Hela söndagen var hon febrig och alldeles avslagen, så idag har jag vabbat för första gången på över en månad (!!!).
Idag har hon förvisso inte haft någon feber, men humöret är ganska uselt och hon äter inte värst bra. Dessutom är hon inte helt OK i magen, så vi tar en dag extra för att se om hon piggar på sig riktigt. Som bonus får Wilma och Oskar stanna hemma, vilket varit mycket uppskattat.
Idag blev vi illa tvugna att åka och handla, men i morgon ska vi bara stanna hemma och ta det lugnt. Om 4 dagar är det midsommar, då ska alla vara friska!!

Inga kommentarer: