torsdag 30 juli 2009

Mödrarvård och svärföräldrar

Idag var det dags för ett besök hos barnmorskan. Graviditeten är 24 veckor + 5 dagar gammal (tror jag) och allt såg bra ut. Jag var helt fast övertygad om att järnvärdet skulle vara lågt, eftersom jag kännt mig så trött och flåsig vid minsta ansträngning på sistone. Var faktiskt och köpte järntabletter också, av vilka jag har kommit ihåg att knapra i mig 3, så de kan egentligen inte hunnit gjort varken till eller från.
Hursomhelst så var järnvärdet det bästa sedan inskrivningen, så jag får helt enkelt skylla min trötthet och flåsighet på......tja, dålig kondis!
Fick för första gången också lyssna på bebisens hjärtslag. Det är lika magiskt varje gång och man slutar aldrig förundras över tanken att det växer ett LIV därinne i magen. Perfekta fosterljud hursomhelst!

Resten av dagen har vi förärats besök av mina kära svärföräldrar, tillika barnens farmor och farfar. Alltid lika kul!
Det är märkligt dock, att efter varje gång de varit på besök så är man så sjukt mätt hela kvällen (på mat alltså), så man orkar knappt sitta upprätt. Kanske har det att göra med att det fikas en del samt äts på restaurang i högre utsträckning än annars :).

I natt skulle N och W sova i tält på balkongen för första gången. De laddade upp så fint för ett par timmar sedan med täcken, kuddar och filtar och låg därinne och myste med godis och böcker i ficklamps-sken. Så för en stund sedan så öppnade sig himlen och regnet började vräka ner. Då är det mindre kul att sova i tält och lite blött dessutom, då en dragkedja stängdes lite slarvigt när tänderna skulle borstas inne på toa.
Nu ligger W i sin säng och jag slipper sova själv inatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, vad menar du med sjukt mätt, det ska jag bara säga att det var vi ochså. Men roligt att träffa er det var det. Spännande med den nya lilla babyn som växer, tänk om den visste vilka äventyr den kommer att vara med om, med Niklas som pappa o dig som mamma och två busiga syskon. Det får bli tält en annan gång kanske. tack för att vi fick tillbringa en dag hos er och alltid den lugna Niklas ormtjusaren.
Kram
farmor

Anna sa...

Ojojoj, vad svårt med färgerna. Jag tycker verkligen INTE att royal blue var snygg... fast egentligen inte pink candy heller, men det beror säkert på att jag är mrs beige i hela livet kanske. Satsa på Dark Beige eller Svart - om du vill ha mitt råd. Tänk på eftermarknaden, dvs möjligheten att få ut så mycket pengar som möjligt när ni vill sälja också. Ta hand om dig, ät praliner och drick hallondricka med sugrör, sånt förhöjer livskvaliteten =D

Kram
Anna