tisdag 21 juli 2009

Ensam hemma!

Det händer nästan aldrig, men när det händer är det rätt så skönt.
Ensamhet.....
Slutade tidigt på jobbet idag och kom hem till ett tomt hus. Övriga familjens medlemmar har åkt till parken zoo i Eskilstuna för att roa sig under dagen och här sitter jag nu ensam i tystnaden och försöker komma på vad jag _inte_ ska göra härnäst.
Jag har så otroligt lätt för att börja fara runt så fort jag får "tid över". Tvätta, plocka och göra sånt som ofta får stå tillbaka i vanliga fall. Visst, ibland är det högst nödvändigt, men inte idag har jag bestämt. På sin höjd slänger jag in en maskin tvätt :).
Tänkte åka iväg till affären sen och köpa färdigmat, något onyttigt att äta och kanske något onödigt att läsa. I kväll får jag förmodligen hämta hem familjen från Stockholms Central, men då lär jag vara mätt på ensamheten och uppfylld av saknad istället, så det blir nog ingen uppoffring att lämna soffan i utbyte mot en färd längs E4:an.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ska bli kul att hälsa på hos er
Hälsa alla barnen+Niklas
Berne