måndag 27 juli 2009

IKEA

Ett av utflyktsmålen denna semester bestämde vi tidigt skulle vara till IKEA. Märkligt nog så tycker vi om att uppsöka det stora möbelvaruhuset hela familjen, så det är något vi gärna utsätter varandra och våra barn för några gånger om året.
Idag bestämde vi alltså att förutsättningarna var de bästa för ett IKEA-besök. Målet med besöket var att jag och lille O skulle få nya kuddar att sova på samt att vi skulle reka lite babyprylar och kolla ut en ny säng till mig och N.
Allt detta hanns faktiskt med....och en hel del annat :).
IKEA är ett sådant fantastiskt uträknat koncept. Först bara möbler, möbler i långa rader. Roliga soffor att provsitta (och ligga) i till att börja med, vilket mina barn tycker är dö-kul. Sen tappar man stinget lite och ungarna börjar lessna, tills barnavdelningen uppenbarar sig, vilket ger tillräckligt med kraft för att hålla humöret uppe tills man kan ta en matpaus i restaurangen som kommer precis efteråt.
Snillrikt till tusen!
Dessutom blir man så glad över att få så mycket (och hyfsad nyttig) mat för en så billig peng, att man unnar sig en chokladbit till kaffet medan ungarna, med varsin vaniljglasspinne i handen, går och leker av sig lite innan slutspurten.

Av IKEA besöket föddes en inspiration hos min käre N, att äntligen montera upp 600 kronors- kökslampan vi köpte för säkert 1½ år sedan, men som blivit liggande lite halvt skadad efter ett hårdhänt avlägsnande av emballage.
Ikväll skred han dock till verket min händige man, så nu lyser en skitsnygg lampa över vårt köksbord, istället för den malätna billiga sunklampan som satt där förut.
Bildbevis kanske kommer.

Nu är det dags att gå till sängs. I morgon är en annan dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Händig ?????????
Har han gått kurs ?
Menar inget illa så vi hoppas ni är hemma i morgon
Godnatt
Till Gunilla vill jag säga att ganska snart är nog BUSH tillbaka och ställer allt tillrätta.
Berne