tisdag 26 april 2011

Vagn såld!

För en tid sedan skrev jag ju här i bloggen hur gärna jag ville ha en Emmaljunga Scooter till Emma när vi skulle byta vagn. Jag är fortfarande av uppfattningen att Scootern både är snyggare och ser bekvämare ut än Brios motsvarighet Race, MEN så började jag kolla upp måtten.
Syftet med mindre vagn är ju att vi ska få MER plats i bilen bla. Vagnen måste alltså bli rätt liten ihopfälld. När jag började jämföra City Crossens mått med Scootern, så skilde det inte alls många centimetrar, medan Racern blev ganska platt.
Hmmm....knivig sits!
Så damp då erbjudandet ner i brevlådan! 25% rabatt på alla Brio sulky samt paketpris på sulky, ratt och regnskydd. Skulle vi? Skulle vi inte?

Sån tur för mig att min granne Jessica bestämt sig för att åka till Barnens hus på lördagen så jag fick lite inspiration och följde med.
Vagnarna hade gått åt som smör i solsken, men det fanns några kvar. Efter en snabb överläggning via telefon med Niklas så slog vi till.
Måste säga att jag blev nöjd trots allt! Den är lätt och smidig och Emma både sitter och sover riktigt bra i den.


Så igår kväll la jag ut en annons på Blocket med City Crossen som vi nu inte har något behov av. 20 timmar senare hade ett par blivande förstagångsföräldrar köpt sin första vagn (men inte den sista ;)) och vi hade blivit över 3000 kr rikare.
Det kändes bra att ärligt kunna säga till det unga paret att de hade gjort ett bra köp, för det hade de!!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Bra val, den är så fin och Emma sitter ju som en prinsessa:) Jag försökte kommentera tidigare idag (om min bildstöld) men då kom det inte fram. Får se om du ser det här?!?! Ses imorgon:) Kram från 69

Anonym sa...

Det är en brio race du köpt inte enbrio sitty..