måndag 25 april 2011

Underbar helg!

Ja, vad kan man säga annat än att påskhelgen varit helt underbar!!
En försmak av sommar och extra ledighet i en härlig kombination. Som vi har njutit!!

Niklas tog ledigt ons + tors och jag hade ledigt på torsdagen, så vi har verkligen fått TID tillsammans. Ungarna har lekt ute i det fina vädret på gården, jag har påtat lite i katastrof-trädgården (som fortfarande till stora delar är en byggarbetsplats) och vi har hunnit umgåtts med varandra och vänner.

I fredags eftermiddag åkte Wilma med sin kompis Denise och hennes föräldrar på kryssning med Viking Line till Åbo. Så under ett dygn hade vi "bara" två barn att handskas med. Under det dygnet hann vi med att köpa ny barnvagn, gå på barnkalas och göra affärer med påskharen :).
När Wilma kom hem på lördag eftermiddag fick de leta efter varsitt ägg som hade gömts i vardagsrummet och påsken var därmed fulländad!
En supergod middag och trevligt umgänge med våra goa Fjälls-grannar fick avsluta påskafton.

I söndags åt vi påskmat hemma hos mina föräldrar och idag har vi besökt kära vänner i Solna för en lunch- och lekdate. Besökte en jättefin lekpark bl.a, men hann också avnjuta god lunch och bara ta det lugnt i solskenet.

Mest av allt har vi dock tillbringat tid på vår kära Rymdgata! Här lever vi i nuet och ungarna trivs verkligen nu när gatan lever upp med alla barn som finns överallt. Att vädret visat sig från sin absolut bästa sida har inte varit direkt tråkigt heller :).

Lite bilder från helgen:

Sista snön.

Vattenlek i sandlådan

Wilma och Cleo

Härligt, härligt!

En kanal för båtar.

En glad unge!

En cool unge!

En sööööt unge!

Emma med bästa Denise!

Nya vagnen och stolt ägare.

Premiäråk.

Liv, Wilma, Oskar och Gustav myser med glass.

Nej, det är inte ett hotell i Spanien, det är vänners
terass i soliga Solna. Det är lika härligt som det ser ut :)

110425. + 25 grader, så gott som vindstilla = UNDERBART!

1 kommentar:

Hanna sa...

Jag tycker om att reta upp mig angående kläder, men det känns tråkigt att det är så svårt att påverka. Klädkedjorna ser ju inte att det jag handlar på pojkavdelningen används av en tjej...

"Tjejstrumpor" hörde jag talas om förra veckan. Det börjar koka i mig när jag hör sådant. Hoppas Oscar fortsätter älska sina rosa byxor länge!

Härligt att få leka med vattenslangen i sandlådan! Det var det bästa jag och mina syskon visste när vi var små.