fredag 25 mars 2011

Förstoringar och pyssel

Nu var det länge sen jag skrev något. Tiden bara går och jag har varit rätt trött på sistone, så bloggandet har inte varit prio 1.
Men faktiskt så var barnen friska i en och en halv vecka innan magsjukan slog till igen i förrgår, så jag har förhoppning om att det går åt rätt håll så småningom :).
I ett tidigare inlägg för ett par månader sedan bad jag om lite smakråd och synpunkter på vilka bilder jag skulle förstora på Emma. 
Dessa blev det:

Jag har fotograferat av förstoringarna utan blixt för att inte få reflexer, så därför ser de lite blåaktiga ut i tonen. I verkligheten är bilderna varmare och mer färgrika. 
Det var inte helt lätt att bestämma sig, så därför har det tagit lite tid, men nu är de framkallade och klara. Ska visa hela resultatet på väggen sen när vi fått upp alla bilder.

När jag ändå höll på att framkalla och beställa bilder, så passade jag på att ta ut nya bilder till Emmas "familje-snurra" som hon har på förskolan. Den första hon hade, som jag gjorde under inskolningen, älskade hon verkligen. När jag lämnade henne gick hon direkt och hämtade den och varje dag då vi skulle hem så var den antingen i handen eller på golvet bredvid. 
Den var rejält använd och jag tror pedagogerna även lagade den en gång.
Tyvärr hamnade den olyckligt under ventilationsskåpet en dag och det gick inte att få fram den, så nu har hon varit utan i flera veckor.
Det har verkligen inte gjort något egentligen, för hon är så trygg på förskolan ändå, men eftersom hon tyckte så mycket om den så bestämde vi att hon skulle få en ny.
Den har jag hursomhelst knepat med i dagarna och resultatet blev följande:


Framsidan

Baksidan
Även dessa bilder ser varmare ut i verkligheten och jag hoppas nu att den blir lika poppis som den 1:a. Den ska bara lamineras innan Emma själv får den i sina händer, för annars är den nog smulor på ett par dagar :).

Till sist vill jag bjuda på en bild som Wilma tagit på sig själv. Just här påminner hon väldigt mycket om en person som också varit 8 år en gång i tiden, typ 1982. Vem kan det vara?

Inga kommentarer: