måndag 27 december 2010

Måste bara visa...

Barnens farmor, tillika min svärmor, är oerhört begåvad med att kunna sy allt möjligt. Wilma har tidigare fått bla. väskor, pennfodral mm som svärmor sytt i de grannaste tyger. Dessutom förser hon sina små barnbarn med stickade plagg med jämna mellanrum - tröjor, mössor, raggsockor och vantar.

Den här boken fick Emma i höstas. Fin va!

Nu när vi kom dit på julafton så fanns där ytterligare fina personliga hemsydda saker åt barnen. Bl.a detta:

En varsin kudde åt barnen.

Oskar och Emmas.

Wilmas.

En rolig kub-leksak som inte kan beskrivas med ord.
Den måste upplevas!

Dessutom fina grytlappar som matchar min Tassimo :)

Tack kära svärmor!

Emma fick också en superfin stickad tröja med mössa till, men dessa gör sig mest rättvis på bild om de bärs upp av ägarinnan, så jag avvaktar med det. Likaså har jag glömt att fota de fina väskorna och raggsockorna som barnen också fick, men jag tror ni anar att det är tjusiga saker även det.

Nu är det verkligen dags för sängen här! I morgon är det en jobbdag, en enkel sådan. 11.45 börjar jag, så morgonen och förmiddan blir lugn!

1 kommentar:

Hanna sa...

Oj! Din svärmor måste ha bra tålamod! Himla mycket pill för att sy fast alla de där sakerna. Kubsaken tror jag att jag också skulle vilja ha. Den såg spännande ut!