lördag 30 januari 2010

Lördag

Sitter här med en kopp kaffe, alldeles för godismätt. Minstingarna sover, Wilma är hos en kompis och ser på Star Wars och Niklas är hos grannen och leker.
Det är tysssst......*njuter*.

Har varit på Ica Maxi och handlat och jag kunde verkligen inte motstå godissuget utan proppade en påse full med allt jag gillar och har nu mofflat i mig på tok för mycket för att det ska kännas bekvämt. Hoppas allt godis hinner maka på sig innan det är dags för middag - kyckling med ris och currysås.

Nu vaknade Emma..... men jag fick iallafall 10 minuter för mig själv (inte alls sagt med martyrisk ton).
Lustig bebis som plötsligt fått för sig att sova bara korta stunder på dagen. Nätterna är inga problem och har aldrig varit. Då sover hon gott. Men från att ha haft åtminstone ett långt sovpass på dagen så är det nu en halvtimme här och en halvtimme där. Som tur är kompenserar hon genom att kunna  roa sig själv längre stunder, men det blir ändå inte mycket vettigt gjort kan jag säga.
Fast vad gör det när man har en sån här sötnos!
Söt!

Babygymmet som nu börjar bli intressant.

Idag har vi föresten i vår familj uppmärksammat det faktum att bara 1(!) vecka återstår till det här....

...som vi har längtat en evighet efter! Lite freak som vi är :).

Nu pockar både lillan och kycklingen på min uppmärksamhet. Slut för nu!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Va, är det bara en vecka kvar? Jag tycte det precis var operafeber efter malenas vinst... Nåväl, ska kada jag med, kanske kan se på någon deltävling tillsammans så Andreas blir lite road (han får ju såklart passa de minsta) som minst sagt ogillar spektaklet...

Tack för lånet av fina Emma igår, på tok för kort tid tyckte min mamma. Imorgon ska vi kolla på en city cross, blev verkligen såld på er vagn!!!

Ses snart! Hälsa la familia från 69an. Kram på dig

Jessica sa...

menade såklkart att jag ska LADDA inte kada...

Anonym sa...

Hoppas ni snart hälsar på
Måste få lära känna Emma bättre
Kul att allt är bra
Gubben Berne.