torsdag 28 januari 2010

Brånn update

Oj vad lite tid det finns nuförtiden. Dagarna rasslar på bara och när Emma sover försöker jag få iallafall någon hushållssyssla avklarad. Nu idag har jag dock struntat i att plocka undan disken efter morgonens frukost och försökt lägga in bilder från kameran in i datorn istället. Prata med svärmor har jag hunnit med också :).

Förra veckan hade vi kräksjukan på besök (Wilma) och nu verkar det inte bättre än att ett förkylningsvirus brytit sig in här. Emma snorar och rosslar, men verkar inte så påverkad i allmäntillståndet iallafall. Go och glad är hon för det mesta och framstegen är många.
Nu häver hon sig upp korta stunder då hon ligger på magen och det börjar bli trevligare att ligga för sig själv längre än 2 minuter. Man kan ju tex. äta på händerna eller försöka få tag i leksakerna som hänger framför eller ovanför ansiktet.


Ute ligger snön i drivor, minst sagt, och fastän jag njuter av att se barnen ha så roligt i den härliga snön så börjar jag längta efter våren....efter ljuset. Visst, det är helt klart ljusare ute än för bara några veckor sen, men det känns lite för mycket vinter tycker jag.
Såhär fint har vi det hemma "på våran gata" nu iallafall!


Gården i vinterskrud.


Våran baksida

Nu tycker Emma att vi ska gå och lägga oss, så jag får nog lyssna till det innan det slår över. I morgon ska vi till öppna förskolan. Det blir lajbans!

1 kommentar:

Jessica sa...

Åhhh va fin vår gata är (fast jag hatar snön förstås....). Tack för idag, var mysigt att ses på öppna lite. Ses kanske i eftermiddag i drivorna... Kram så länge