torsdag 8 oktober 2009

Det närmar sig...

För två veckor sedan skickade min läkare en remiss till spec MVC för att jag ska få en planerad igångsättning. Fram tills idag har jag inte hört ett ljud och oron har ökat för varje dag över vad som kommer att hända. Är så rädd att förlossningen sätter igång utan att jag hinner med.

Igår ringde jag och lämnade meddelande till min barnmorska och idag ringde hon upp mig.
I min journal står nämligen en anteckning från spec MVC på Karolinska att jag ska bli igångsatt i v. 37-38, pga tidigare raska förlossningar.
Om två dagar är graviditeten 35 fullgångna veckor.
Det kan innebära att vi har bebis hos oss om ca 3 veckor bara!!!
Det är ju snart!
Alldeles nära!

Om det går som jag vill så blir jag igångsatt någon gång under höstlovet, men jag vågar inte hoppas för mycket.
I morgon ska jag ringa till spec MVC för lite mer information. Vill ju gärna ha en till kontroll innan för att se statusen.
Fortsättning följer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi väntar otåligt,hoppas det ordnar sig till det bästa.
Ni får väl meddela oss om det händer något.
Hälsa hela familjen
Svärföräldrar.

Anonym sa...

Måste bara säga att Bush var värd fredspriset mycket mera än Obama.Tror nog att Gunilla håller med.
Berne