fredag 28 oktober 2011

Gyllene ögonblick

Jag har varit på kurs i veckan, del 2 av 2, onsdag och torsdag heldagar. (vilken konstig mening?!)
ICDP - vägledande samspel, är vad det har handlat om. Mycket inspirerande och givande på alla sätt!

Ett moment i kursen har varit att samla på gyllene ögonblick. Att plocka fram de små guldkornen som finns där i vardagen, men som kan vara lite svåra att få syn på i en jäktig tillvaro. Fast det är kul när man aktivt börjar leta efter de gyllene ögonblicken och finner att där finns ganska många.

Idag när jag kom tillbaka till jobbet efter min 2-dagars kurs så fick jag ett gyllene ögonblick.
En kollega till mig hälsar med godmorgon som vanligt, men så säger hon också att det är roligt att jag är tillbaka, för det har märkts att jag inte varit där.
Jag blev jätteglad och varm i hela kroppen. You made my day, M!!

Tänk att ha privilegiet att kliva in i en sådan värme dag efter dag. Det har jag :).

1 kommentar:

Hanna sa...

Det har jag också. ;) Kom till jobbet i torsdags och hade bara varit borta på förmiddagen, men det kändes som en evighet. Då är det härligt att få en kram av någon som uppenbarligen också tycker att det var länge sen man sågs sist, trots att det egentligen inte var det.

Och apropå att ha oss på samma avdelning så skulle det väl kunna fungera på två sätt; antingen skulle vi tycka olika och göra om för varandra vilket skulle resultera i ett totalt kaos eller så skulle vi kunna skapa en otroligt inspirerande och kreativ miljö. Jag tror på det sista. =) Blev ruskigt nyfiken på vad du ska ha sakerna (framför allt repet) till. Jag kommer och inspekterar någon dag!