måndag 3 maj 2010

Leksaker till lillan

Emma börjar tröttna på de få skallror och diverse bitleksaker hon har i sin ägo. Jag förstår henne, hon har ju haft samma hela livet :).
Man kan ha mycket skoj med en fjärrkontroll, ett tangentbord och en måttsats också, så det är inte så att jag underskattar betydelsen av dessa "leksaker", men jag kände i helgen att det var dags att plocka fram lite nytt, spännande och utmanande. Hon visade nämligen ett genuint intresse för flera av kompisen Cléos leksaker i helgen, bl.a en superkul aktivitetskub med massa skojigt på.

Så....därför började jag att rota i gömmorna efter Wilma och Oskars gamla babyleksaker av lite mer avancerad sort och hittade....ingenting!!
Allt är borta, kastat, sålt eller nånting, för här hemma fanns det då inget.

Nu har jag därför det lite kluriga, men angenäma "problemet" att jag måste köpa in lite nya leksaker till flickebarnet vars roligaste aktivitet just nu är att slita reklamblad i stycken och stoppa i munnen.

Har kollat runt lite idag på nätet men inser att jag nog får bege mig ut till någon leksaksaffär för att klämma och känna lite. Vad kan en 6-månaders bebis tycka är roligt längre än 5 minuter (förutom att tugga reklamblad och dregla ner mammas mobiltelefon)?
Hittade dessa på träotto:

Lite gulliga faktiskt, men något dyra tyvärr!

Stackars mig som verkligen äger veckans i-landsproblem. Hur ska det gå? ;)

Inga kommentarer: