lördag 8 maj 2010

Helg!

Jag älskar helger!! Fastän jag är föräldraledig med betoning på ledig mest hela dagarna så går ingenting upp mot helgen då hela familjen är samlad. Ingen skola eller förskola och inte minst så är vi två föräldrar hemma som kan dela på ansvaret. Jag beundrar verkligen alla ensamstående mammor och pappor därute! Det är häftigt starkt gjort att ha ensamt ansvar för barn och hem 24/7.

Den här helgen vart dessutom lite längre eftersom Niklas tog ledigt från jobbet igår. Då passade vi på att gå till frisören, jag, Niklas och Oskar, för en välbehövlig hårklippning.
Sedan tog vi veckohandlingen när vi ändå var i farten och inne på ica maxi fick Oskar provcykla en 12" cykel med stödhjul. Vi hade sen tidigare bestämt att han skulle få en riktig cykel till sommaren (han har haft en balanscykel sedan förra året som har varit jättebra och superpopppis) men kunde nu inte låta bli att köpa den när vi såg hur lyckligt hans ögon lyste när han provade cykeln.
Stolt cykelkille!

Lite svårt i början, men sen gick det bättre!

Jag ska lägga upp en liten filmsnutt på premiärturen också, lite senare idag.

Dagen idag har hittills innehållit ett styrelsemöte för min del och en gårdsstädning mest för Niklas del. Mitt i städningen fick vi ett trevligt spontanbesök av kära svåger - Robert. Inte varje dag eftersom han inte bor precis nästgårds, men eftersom han skulle skjutsa sonen till Arlanda så var det ju lägligt att komma och våldgästa lite. Trevligt, trevligt!

Wilma fotade farbror Robert, som är oerhört populär hos våra barn.

Nu har vi en hel massa städning kvar ute, men vad gör väll det? Skräpet ligger ju onekligen kvar!


Inga kommentarer: