torsdag 6 maj 2010

Dessa ögon!

Förkylningstider är det här hemma!
Emma har haft svullna, kladdiga ögon till och från sedan förra veckan. Nu senaste dagarna tycker jag att det har stabiliserat sig, men hon är fortfarande kladdig när hon vaknar. Näsan droppar som en läckande kran på henne och det tillsammans med allt dregel gör att hon sällan är torr i sitt vackra ansikte. Hursomhelst så är det inga större fel på humöret och hon äter och sover bra.
Igår vaknade Oskar med en hejdundrande förkylning och för att inte vara sämre än syrran så har han drabbats av än värre infekterade ögon. Svullna, röda och kladdiga skulle man kunna beskriva dem och det besvärar honom dessutom.
Han är dock jätteduktig på att låta mig rengöra ögonen på honom, så jag hoppas vi slipper läkarbesök och äckliga ögonsalvor.
Vi är hemma och myser och tar det lite lungt. Vädret är soligt om än lite kallt, men Oskar är ändå såpass pigg att han orkar vara ute och leka lite. Nu väntar vi på att lill-syrran ska vakna så att vi kan gå ut en stund innan lunch.
Ser fram emot att Niklas kommer hem tidigt idag. Man blir lite undernärd på sociala vuxenkontakter när man är hemma med barnen bara och de dessutom är lite krassliga.
Wilma har utvecklingssamtal i eftermiddag, så det får hon och Niklas gå på. Kanske ska jag drista mig till att åka iväg en sväng och få håret klippt? Ser verkligen förskräcklig ut på huvet.
Nä, dags att ta tag i sonen och aktivera oss lite!

Inga kommentarer: