tisdag 29 december 2009

Våran jul

Passar på att blogga lite medan jag för en gång skull är alldeles ensam. Eller....allldeles ensam är jag inte, Emma sover i vagnen, men Oskar är med Niklas på jobbet idag och Wilma är hos en kompis, så det är tyst och skönt!
Njuter av doften från granen och en kopp kaffe :).

Våran jul har varit lugn och trevlig. Julafton tillbringades delvis hemma hos min bror med familj, dit det också kom en tomte på besök. God mat, många klappar och lyckliga barn. Såsom en jul gör sig allra bäst med andra ord.
Lite bilder från julafton 2009:

I väntan på jultomten...


...äntligen kom han!


Oskar väntar ivrigt på sitt paket...


JA! Jag fick ett!!


Wilma har tagit emot sin 1:a klapp. Oskar prövar lyckan igen.


Somliga bryr sig mindre om tomten...


Oskar med en av sina favoriter. Lyftkranen!


Wilma med en av sina topp-önskningar. Mini Baby Born.


Morfar och pappa monterar lyftkran åt väntande gosse.


Emma omgiven av sina julklappar. (Och för er som undrar
så har hon en stjärna i pannan)


Lucas och Oskar leker med bilgaraget.


Pysseltjejer!


Hemma satt han såhär resten av kvällen...


Alla julklappar framlagda så tjusigt.


Vi konstaterade att vi (eller tomten förståss) lyckades bra i år.
Alla julklappar blev poppis!

Resten av julhelgen har barnen lekt o lekt o lekt med sin julklappar. Vi har också hunnit med en familjemiddag på annandagen. I söndags skulle vi ha besökt svärföräldrarna, men väderkaos med dåligt väglag satte stopp för den annars så trevliga utflykten. Jag hoppas den kan genomföras snart ändå!

God förtsättning önskar vi alla!

Inga kommentarer: