söndag 6 december 2009

Skit också!!

Jag har lärt mig en sak....VI har lärt oss en sak, jag och Niklas.
Låt ALDRIG en 3-åring få hålla på med en sprillans ny elektroniksak :(.

Våran son älskar att fotografera och han gör det bra. Snabbt som attan har han lärt sig hur kameran fungerar, så han tar den så fort han får tillfälle och fotar runt här och dokumenterar som värsta pressfotografen.
Jag har dock lagt märke till hans vilja att hjälpa objektivet in då han stänger av kameran. Detta har resulterat i fula fläckar som grumlar linsen, så på sistone har han haft nya-kameran-förbud, en helt rimlig åtgärd tycker hans mor. Det finns ju en gammal kamera för honom att använda ändå.
MEN så lätt övertygar man inte en 3-åring!
Snabb som en vessla är han där när man nyligen fotat (och inte lagt bort kameran 2 meter över golvet) och kidnappar den stackars kameran.
Idag gick det fel....alldeles fel. Istället för att ge kameran till sin puckade mor (som lämnat den på köksbordet och hojtar om att han ska ge tillbaka den) så hivar han den i golvet, varpå den naturligtvis går sönder. Inga garantier i världen kan ersätta den, så nya kameran är utom all räddning.
Suck.....Jag säger som i Media Markt-reklamen - DET är puckat!

Nu blir det inget julkortsfotande de närmsta dagarna utan en jakt på en ny kamera. Lägg det till veckans agenda också.

1 kommentar:

Lurpan sa...

Nä men gud så typiskt. Dessa 3-åringar.......