söndag 6 december 2009

Uppdatering

Det är inte ofta jag hinner blogga nuförtiden. Är det inte det ena barnet så är det den andra.....eller den tredje, som kräver uppmärksamhet. Däremellan är det hur mycker som helst att fixa med och gärna ha lite tid över till sig själv och maken.
Livspussel kallas det visst :).

Vi har iallafall julfint i vårt hus och en omgång pepparkakor har hunnits med att bakas och närsomhelst ska det tydligen fixas ett ståtligt pepparkakshus. Jag själv är inte värst inblandad utan det är Niklas som ska göra detta med barnen.
Jag tänkte däremot försöka mig på att ta bilder till årets julkort i samband med detta. Får se hur det går att få alla tre att samverka på en och samma bild.

I går var Oskar på sitt allra första besök hos frisören. Det var dags att låta de långa spretiga hårtestarna falla till förmån för en kortklippt frisyr. Han var sååå duktig och tålmodig! Imponerade stort på frisören.
Före.....

och efter...



En riktigt stilig pojke blev det!

Veckan som kommer blir smått hysterisk. I morgon måndag ska Wilma till tandläkaren. Det är en inte alltför rolig följetong som vi ska lära oss hantera. Under tiden får Emma vara med mormor så att jag kan fokusera mig på rätt sak :).
Sedan tänkte jag att vi ska ge oss ut på jakt efter en fin julklänning åt Wilma och kanske även passa på att handla lite kläder för presentkorten vi fick när Emma föddes. Även en födelsedagspresent ska inhandlas för på kvällen bär det iväg till kusinen Johanna som fyller 8 år. Henne ska vi gratta!
På tisdag är det återbesök på MVC för min del och läkarkoll för Emma. Den dagen är det även Williams dag. 12 år skulle han ha fyllt i år min ängel...
Onsdag är det vilodag, men på torsdag händer det saker igen. Andra influensasprutan ska tas på Wilma och på eftermiddan är det pepparkaksbak på förskolan. På fredag ska Oskar ta andra sprutan och det måste vi enligt direktiv göra på barnläkarmottagningen eftersom han tillhör riskgrupp och är äggallergisk. Så det som vanligtvis är avklarat på någon minut, tar här minst en timme att genomföra eftersom vi måste vänta kvar 45 min efter att sprutan är tagen.
På lördag är det kalas för stor-kusinen Bella som blir myndig. Hallå! 18 år! Hur gick det till? Lilla brorsdottern...
Äldsta och yngsta kusinen tillsammans.

På söndag hoppas vi på besök från Esklistuna. Av svägerska med familj och ytterligare en kusin.

Som om inte allt detta vore nog så har både jag och Niklas julmiddagar inplanerade med respektive jobb. Inte på samma dag som tur är. Niklas har sin på onsdag kväll och jag ska iväg på min på fredag kväll.
Har inhandlat en bröstpump och flaskor så att Niklas kan mata Emma medan jag är borta.
Provade igår kväll att ge henne från flaskan och det funkade bra :). Jippi säger jag bara!! Brorsan hennes var nämligen inte alls lika övertygad om att bröstmjölk på flaska var ett bra substitut.
Så nu gäller det att samla ihop några måltider under veckan så att julmiddan kan avnjutas i lugn och ro på fredag kväll.
Innan jag avslutar för nu så måste jag ju visa hur vår lill-tjej ser ut nu. Hon förändras så snabbt tycker jag. har inte lyckats fånga ett leende på bild ännu, men de kommer allt oftare så snart så!


Inga kommentarer: