tisdag 24 maj 2011

Traderafynd!

När Emma var bebis så suktade jag så efter att få bära henne i bärselarnas bärsele - en Beco butterfly 2. Priset var dock så avskräckande (1800 kr) att jag hellre stod ut med den simpla billiga varianten vi hade än att köpa en sele för det priset.
Med tiden har jag bannat mig själv lite för att jag inte köpte en då, eftersom Emma är en tjej som gillar att bli buren och många gånger kräver det, speciellt i lite hopplösa situationer som typ vid matlagning etc.

När grannen Jessica började prata om en bättre bärsele till lille 7 kg klimpen Abbe, så var jag snabb att rekommendera en Beco (utan att ha testat den själv :)). 
Om jag hade varit lite mer Jessica så hade jag haft en Beco för länge sen, för det tog inte många dagar innan hon fyndat hem en från Blocket och då blev jag ju tvungen att prova den med Emma....

Då var det liksom inget snack om saken. En sån skulle vi ha! Punkt.
La ett bud på Tradera, som jag blev överbjuden i sista sekunden. La ett till bud, på en helt ny sele och hade väll inga jätteförhoppningar om att "vinna" den. Döm om min förvåning när jag vinner auktionen, av en splitterny Beco, för 866 kr + frakt! Mindre än halva priset och mindre pengar än den auktionen jag förlorade en vecka tidigare :).


Idag var jag och hämtade ut den och både jag och Emma blev tok-nöjda! Hon sitter perfekt i den, både på magen och på ryggen. Och det bästa är att det inte är ett endaste dugg tungt att bära.
Så nu är sommaren (och min rygg) räddad!
Ska försöka fota oss med den i morgon, men ni ser ju här ovan vad snygg den är :).


Inga kommentarer: