fredag 16 juli 2010

Vänner!

Detta inlägg tänkte jag tillägna Wilma och hennes kompis Liv.
Igår var vi nämligen med Liv och hennes familj till Midgårdsbadet och hade en trevlig dag tillsammans.
Tyvärr träffas vi alldeles för sällan nuförtiden, men när vi väl ses så tar tjejerna verkligen vara på varenda sekund. Vi hinner säga hej typ, sen är tjejerna borta och leker som om det vore igår de sågs senast.

Till saken hör ju att Wilma och Liv har kännt varandra sen de var spädbarn. 11 dagar skiljer dem åt i ålder och under deras första år umgicks vi (deras föräldrar) frekvent och tjejerna svetsades samman.
Såpass mycket tydligen att knappast en flytt och mindre frekvent umgänge rubbat deras vänskap.

Hursomhelst så ansåg både Wilma och Liv att gårdagens umgängestid inte alls räckte till, så efter lite mild övertalning bestämdes att Liv skulle få sova hos oss.
Vilken kväll det blev! (hoppas dagen idag gick bra Anna om du läser det här)
De lekte som aldrig förr och hade sååå roligt. Mycket fniss och tokerier.
I säng kom de alldeles för sent, kvällens timmar räckte liksom inte till, men båda tjejerna förvaltade tiden väl och somnade sen skavfötters i samma säng :).

Jag blev lite nostalgisk jag och plockade fram lite bilder på Liv och Wilma genom åren. Det ska sägas att det finns mängder av kort på dem som småbarn, men färre och färre ju äldre de har blivit.
Hann ta några igår dock som kommer på slutet.

Ca 10 mån gamla på Skansen.

1 år och 3 mån gamla tomtenissar.

Påskgummor 1½ år gamla.

2 åriga prinsessor.

2½ år gamla. En lekpaus möjligen?

Ca 2 år och 10 månader. Ponnyridning på Skansen.
(Wilma bangade när det blev hennes tur)

3 åriga filurer.

Här är de plötsligt 4½ år gamla. Har hunnit bli
storasystrar åt varsin lillebror.

Sen har något hänt på bildfronten. Bl.a så tar vi mångdubbelt fler bilder så mapparna är ett hav av bilder att genomsöka. Dessutom så har vi inte varit lika duktiga på att dokumentera tjejerna.  Detta tillsammans gör att jag får sitta hela natten om jag ska hitta fler bilder. Det orkar jag inte, så jag avslutar med gårdagens fotosession.
Det var inte helt enkelt.....

Tänkte få en fin bild när de hängde tillsammans i trädet...

Men var det inte den ena....

.....så var det den andra som grimaserade....

....eller båda två!

Men till slut...

Ja, ja...lite fingrar och balla miner får man stå ut med.
Snart 8 åriga flickor som som varit kompiar lika länge som de är gamla.
Då får man vara kaxig :)!!

Med kärlek - till Wilma och Liv!

1 kommentar:

Anna sa...

Jag gråter en skvätt... Underbara bilder, kopplat till massor av minnen kring hur otroligt roligt dom haft tillsammans med även du och jag Gunilla. Det är ju inte bara barnens vänskap som utvecklats =D.

Tack för att du delade med dig!
Anna