söndag 14 augusti 2011

Garderoben

Under veckan som gått har vi tagit tag i projektet "walk in closet" som är en del av det som också ska utmynna i ett nytt rum åt Emma.
Från början hade vi alltså två separata utrymmen som båda tjänstgjorde som klädkammare, förråd och förvaringsutrymme. Den ena, lite större, hade sin ingång från Emmas rum och den andra från hallen.
Tanken var alltså att ha en klädkammare, med var sak på sin plats och med ingång från hallen.
Det började med att Niklas rev mellanväggen, medan jag med hjälp av min pappa skaffade material. Lite tänkarhjälp och praktiska tips fick vi och i ett enda huj hade Niklas satt igen dörren mot Emmas rum.

Såhär såg det ut då. Lite dålig bild, men ändå.

Sen har jag tagit varje tillfälle som erbjudits under veckan att spackla och måla. Inte en lugn stund :).

På andra sidan regeln satt dörren innan.

Resutatet efter målning. Fortfarande inte inrett.

När det tråkiga var färdigt var det bara det roliga, men jobbigaste kvar. Nämligen att skruva ihop Antonius förvaringssystem från ikea, samt få alla kläder och prylar på plats. 2 stora plastsäckar med kläder har jag kastat och en del rensning på andra saker blir det nog, men jag är verkligen sååå nöjd med resulatet! Inte nog med att vi numera har alla kläder på samma ställe. Jag fick även plats att hänga upp vinterkläder och andra plagg vi inte använder just nu, så att garderoben nere blev tillgänglig för de plagg vi har nu (vilket betyder att vi kan få undan klädhyllan i hallen som tar en massa ljus från fönstret).



Slutresultatet! 
Bokhyllan som står längst in är förvaring åt böcker, pärmar och viktiga papper som ska sorteras lite bättre.
Bakom den ett litet utrymme där det precis får plats 2 kartonger med tyger resp.gamla foton.

Nu återstår utmaningen med att få Emmas rum beboeligt och trivsamt. Vårt kvällsnöje kommande veckor :).

2 kommentarer:

anki sa...

det blev ju jättebra till slut

Hanna sa...

Åhh, det där utrymmet vill jag också ha i min lägenhet. Verkar så skönt att kunna förvara saker ordentligt utan att springa upp och ner till källaren.