tisdag 10 januari 2012

Årets första vab

Skulle just ge mig i kast med årets andra arbetsdag. Frukosten var uppäten, Wilma stod startklar, Oskar hade nyss klätt sig och vi skulle bara få på oss ytterkläder och gå....DÅ började Oskar huttra så han nästan skakade och han klagade på att han frös. När Oskar klagar på att han fryser så är det något på tok eftersom han i stort sett alltid går utan kläder och aldrig någonsin tycks frysa.. La ihop frossan med huvudvärken han hade känt då han vaknade, som tillsammans med sporadisk öronvärk senaste dagarna avgjorde att jobb och förskola fick ställas in med något kort varsel.
Dock hade jag ett viktigt möte på jobbet jag inte gärna ville utebli ifrån, så mamma ryckte in och var här en timme så att jag fick gå på mötet och när jag kom tillbaka hade jag en studs fikasällskap som bonus :).

Oskar blev piggare efter alvedon och en tupplur på soffan, men vi är hemma i morgon med för att se hur det utvecklar sig. Vore ju nästan märkligt om han inte blev sjuk som oss andra.

Innan Oskar kraschade i morse och tanken fortfarande var att gå till jobbet, så lovade jag Wilma att vi skulle köpa nya vinterskor åt henne. Beställde i höstas från Ellos ett par, vad jag trodde var, riktigt sjyssta kängor.
Det har dock visat sig att de inte bara läcker som såll, de håller inte värmen något vidare heller. Så nu tänker jag reklamera dem och köpa ett par riktiga som jag VET funkar!
Återstår att se om vi kan synka mina krav med Wilmas. DET brukar vara utmaningen!

Skitkängorna från Ellos! Köp aldrig dem!


Inga kommentarer: